Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Nejčastější problémy při stahování E-Neschopenek

Otázka uživatele: Přišel nám email o vytvořené e-neschopence a i po jejich stažení ji nevidím v programu Nugget.

Odpověď: E-neschopenky jsou vytvářeny na serverech České správy sociálního zabezpečení. Vytvoření e-neschopenky na těchto serverech trvá déle než vytvoření a odeslání emailu o e-neschopence, jedná se o dobu minut až dnů, proto se e-neschopenka při stažení nemusí objevit tentýž den, kdy Vám bylo zasláno upozornění na ní.

Otázka uživatele: Několik dní se mi v systému neobjevily nové e-neschopenky a používáme stažení e-neschopenek pomocí certifikátů, na koho se mám obrátit?

Odpověď: Je nutné se nejprve obrátit na Vaše IT oddělení. E-neschopenky jsou závislé zejména na době platnosti certifikátů, které byly zadány v programu DPN_request_config.exe na Vašem serveru se systémem Nugget. Jedná se o následující certifikáty:

  • Šifrovací certifikát ČSSZ – tento dodáváme s první verzí systému Nugget v kalendářním roce a o jeho platnost se nemusíte díky automatické instalaci strachovat.
  • Váš šifrovací certifikát. Někdy se také můžete setkat s názvy „komerční“ nebo „public“. Tento certifikát může být vystaven na kohokoliv ve Vaší firmě a jeho platnost bývá pouze jeden rok. Proto jeho správu a obnovování musí IT oddělení pečlivě hlídat.
  • Kvalifikovaný certifikát osoby pověřené u ČSSZ správou osobních dat. Tento certifikát má opět platnost jeden až dva roky a jeho expiraci by měla kontrolovat osoba, pro kterou byl vydán, případně opět IT oddělení.

Před koncem platnosti těchto certifikátů potom IT oddělení musí nové certifikáty nainstalovat a zapsat právě do programu DPN_request_config na serveru systému Nugget.

Otázka uživatele: Několik dní se mi v systému neobjevily nové e-neschopenky a používáme stažení e-neschopenek pomocí datové schránky, na koho se mám obrátit?

Odpověď: S největší pravděpodobností Vám vypršela platnost hesla do datové schránky. Tato hesla mají platnost nejčastěji 90 dní až jeden rok. Po změně tohoto hesla je potom potřeba jej zapsat do programu DPN_request_config na serveru systému Nugget. Obraťte se proto na vaše IT oddělení, které tento server spravuje.

Otázka IT: Na serveru stažení e-neschopenek proběhlo korektně, ale přesto stažené e-neschopenky nevidím v programu.

Odpověď: Program DPN_request.exe na serveru Nugget pravděpodobně nebyl spuštěn v režimu „Jako administrátor“, případně v naplánované úloze, která ho spouští nebyla vybrána možnost „Spustit s nejvyššími oprávněními“.

Otázka IT: Mám nainstalovány platné certifikáty, ale program přesto žádné e-neschopenky nestahuje, případně hlásí neexistenci certifikátů.

Odpověď: Program DPN_request.exe musí být spuštěn pod stejným uživatelem, pod kterým byly certifikáty nalezeny.