Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Pracovní seznam

Pracovní seznam slouží pro snazší práci se zaměstnanci. Na jednom místě můžete vytvářet různé seznamy zaměstnanců a s nimi pak dále pracovat. Nemusíte samostatně otevírat kartu zaměstnance a přes Funkci např. otevírat srážky na účet, ale můžete si označit zaměstnance v pracovním seznamu a z tohoto místa si otevřít jeho kartu zaměstnance nebo rovnou srážky na účet, vytisknout mu mzdový list, podívat se na jeho simulaci výpočtu, aniž byste vstupovali do časového fondu, apod.

Funkce pracovního seznamu

A)    V ZÁLOŽCE MZDY

AKTUALIZACE

(většinu níže uvedených údaje můžete také prohlížet po kliknutí na tlačítko PROHLÍŽENÍ)

  • aktualizovat údaje v základním souboru
  • aktualizovat údaje v časovém fondu
  • aktualizovat údaje v rodinných příslušnících
  • aktualizovat údaje ve srážkách na účet (číslo účtu, exekuce, ostatní srážky)
  • aktualizovat údaje ve srážkách
  • aktualizovat údaje v podkladech pro daň (roční zúčtování)
  • můžete nechat přestoupit zaměstnance na jiné středisko
  • můžete opravit historická data (funkce 8-1)
VÝPOČTY
  • zobrazíte si simulace výpočtů I. či II
  • provedete výpočet do výplatní pásky (musí však být již provedena funkce 6-1 – poté bude fungovat i tato funkce, kdy chce spočítat pouze jednotlivce či skupinu zaměstnanců)
ZPRÁVY
  • pro vybrané zaměstnance vytvoříte zprávu z výběru do jednoho výstupu (nemusíte vytvářet např. zápočťák pro všech 10 ukončených zaměstnanců, ale označíte si je zde v pracovním seznamu a vytvoříte jedno PDF se všemi zápočtovými listy)
  • jsou to tyto výstupy:

Daňové prohlášení
Mzdový list
Náhrada ztráty výdělku
Nárok na nemocenskou dávku
Nemocenské dávky za rok
Odborové příspěvky
Podpůrčí doba
Potvrzení o odpočtu
Potvrzení o pojistném
Potvrzení o zálohách DS
Potvrzení o zaměstnání
Potvrzení o zaplacení daně
Potvrzení o zdanitelných příjmech
Potvrzení pro důchod
Potvrzení pro hmotnou nouzi
Potvrzení pro OSVČ
Potvrzení pro úřad práce
Potvrzení příjmů
Potvrzení příjmů pro ZP
Protokol – výpočet průměrů
Přehled exekucí
Příjem pro důchod
Příjem pro sociální dávky kvartální
Příjem pro sociální dávky roční
Příjem pro soud
Příspěvek na bydlení
Roční daň ze mzdy
Vyloučené doby pro ND
Výplatní pásky
Žádost o RZD

Export poznámek

B)    V ZÁLOŽCE PERSONALISTIKA

AKTUALIZACE
  • aktualizovat údaje v základním souboru
  • aktualizovat údaje v rodinných příslušnících
  • zobrazíte si průběh činnosti
  • zobrazíte si předchozí zaměstnání
  • vytvoříte pracovní smlouvy
  • můžete nechat přestoupit zaměstnance na jiné středisko
  • vytvoříte poznámky
ZPRÁVY
  • pro vybrané zaměstnance vytvoříte zprávu z výběru do jednoho výstupu, a to LZ511 Potvrzení o zaměstnání a Export poznámek, více zpráv máte k dispozici na záložce Mzdy

Prázdný seznam zaměstnanců

Nevidíte seznam zaměstnanců v pracovním seznamu?

Nahoře záložka Mzdy – poté pod tabulkou tlačítko „Aktualizace seznamu“ – „Výběrové kritérium“ – vyberte první možnost „*DFT Prvotní kritérium“ – OK – nyní se vám zobrazí seznam zaměstnanců.

Nahoře záložka Personalistika – – poté pod tabulkou tlačítko „Aktualizace seznamu“ – „Výběrové kritérium“ – vyberte první možnost „*DFT Prvotní kritérium“ – OK – nyní se vám zobrazí seznam zaměstnanců.

Načítání pracovního seznamu

Správným nastavením načítání pracovního seznamu můžete zrychlit zobrazení seznamu zaměstnanců.

Nastavení provedete ve funkci Další funkce – Nastavení – záložka Podokna, kde si zvolíte, zda se má načítat:

  • pouze modul Mzdy
  • pouze Personalistika
  • nebo oba moduly současně

Toto nastavení je užitečné zejména pro uživatele, kteří mají přístup jen do jednoho z modulů.

Práce s pracovním seznamem

V pracovním seznamu můžete:

  • zobrazit pouze aktivní pracovní poměry, nebo naopak všechny záznamy včetně ukončených,
  • vytvářet různé seznamy zaměstnanců – například zobrazit jen zaměstnance z jednoho střediska nebo pouze ty s hlavním pracovním poměrem,
  • seřazovat zaměstnance podle libovolného sloupce, a to vzestupně nebo sestupně,
  • otevírat různé funkce pro vybranou skupinu zaměstnanců – buď do jednoho okna, nebo do samostatných, případně vytvářet společné výstupy.
Vysvětlení check boxů

Pouze živé pracovní věty

Pokud tento check box není zaškrtnutý, zobrazují se pouze zaměstnanci s aktivním (otevřeným) pracovním poměrem.

Včetně pracovní vět“

Tento check box slouží k zobrazení tzv. pracovních vět – tedy situací, kdy byl zaměstnanci v časovém fondu zadán jiný útvar nebo středisko, než jaké má uvedené jako hlavní. Pokud chcete tyto věty vidět, zaškrtněte tuto možnost.

Řazení zaměstnanců v pracovním seznamu

V pracovním seznamu můžete zaměstnance řadit podle jednotlivých sloupců tak, že kliknete na název sloupce, například na „Datum výstupu“. Opakovaným klikáním přepínáte mezi řazením vzestupně a sestupně.

Výběr zaměstnanců pomocí filtru a filtrovacího kritéria

  1. Pomocí filtru můžete vyhledat konkrétní zaměstnance zadáním osobního čísla nebo začátku jejich jména do žlutého pole.
  2. Kliknutím na šipku u filtru se otevře rozšířené filtrovací kritérium, kde si můžete nastavit podrobnější parametry vyhledávání.

Pomocí tohoto filtrovacího kritéria si můžete vybrat, kteří zaměstnanci se vám zobrazí v pracovním seznamu – například jen ti, kteří pracují na konkrétním středisku (podrobnosti najdete níže).

  1. Pomocí funkce Aktualizace seznamu si můžete buď ručně vytvořit výčet zaměstnanců, nebo pomocí výběrového kritéria vybrat konkrétní skupinu zaměstnanců.
  • Výčet zaměstnanců

Když kliknete na tlačítko Přidat do seznamu, otevře se okno pro zadání osobního čísla zaměstnance. Pokud chcete zadat více zaměstnanců najednou, jednoduše klikněte na OK nebo stiskněte Enter a otevře se vám seznam všech zaměstnanců. V tomto seznamu si vyberte požadované zaměstnance označením řádků (pro vícenásobný výběr použijte klávesu Ctrl) a poté klikněte na OK. Vybraní zaměstnanci se tak přidají do pracovního seznamu.

  • Výběrové kritérium

Označování zaměstnanců v pracovním seznamu

  • označovat zaměstnance můžete dvěma způsoby:
    1. bez aktivního check boxu
      • nebudete aktivovat check boxy pomocí tlačítka
      • označíte si daný řádek zaměstnance a pomocí klávesy CTRL můžete k již označenému jednomu řádku přidávat další řádky
      • nebo si pomocí filtrovacího kritéria vyberete určitou skupinu zaměstnanců a pomocí stáhnutí myši, kdy držíte levé tlačítko myši označíte několik řádků, které jsou pod sebou
      • bez aktivního check boxu můžete označovat zaměstnance dle libosti a poté kliknout na jakoukoliv funkci a tato funkce se projeví pro tyto označené zaměstnance
      • bez aktivního check boxu nelze zobrazit pouze označené řádky jako je to u aktivního check boxu
    2. s pomocí aktivního check boxu
      • aktivujete si check box kliknutím na tlačítko
      • díky aktivního check boxu budete moci v otevřeném filtrovacím okně označit „pouze zakliknuté řádky“ (popsáno viz níže) a tím se vám v pracovním seznamu objeví pouze označení zaměstnanci a pracovat budete dále jen s nimi a nemusíte je jinak označovat
      • označíte si řádky podobně jako je popsáno v postupu výše (bez check boxu) s tím rozdílem, že poté u libovolného check boxu kliknete pravým tlačítkem myši a vybere první možnost Zaškrtnou vybrané řáky

Jak si zobrazit pouze zakliknuté zaměstnance

  • otevřete šipkou a úplně dole v otevřeném menu zaklikněte: Pouze zaškrtnuté řádky (nezapomeňte ve žlutém poli Filtru vymazat údaje)
Potřebujete vidět pouze zaměstnance na určitém středisku?
  • Otevřete pomocí šipky filtr kde si do prvního řádku najděte filtrovací kritérium, tedy středisko
  • V dalším okénku si můžete vybrat, zdali chcete mít rovno (či menší/větší) než další hodnota. Do tohoto třetího okénka zapište číslo střediska a uložte na tlačítko OK.
  • Na níže uvedených obrázcích vidíte názornou ukázku, jak si z pracovního seznamu vyfiltrujeme pouze zaměstnance sedící na středisku 260:

Základní informace a pracovním seznamu

  • sloupce v tabulce jsou defaultní a nejdou odebírat ani přidávat
  • řadit tabulku můžete dle potřeby vždy kliknutím na název sloupce – např. kliknutím na Jméno setřídíte tabulku dle jména, kliknutím na Dat.výst. seřadíte tabulku dle data výstupu apod.; pokud kliknete jednou, seřadí se vzestupně, pokud dvakrát, seřadí se sestupně
  • řadit můžete také tlačítkem Třídění: …, kdy si otevřete otevírací menu a nastavíte
  • pod tlačítky Prohlížení a Aktualizace je okno, které ukazuje funkci, která se spustí při použití tlačítka OK (většinou zůstává poslední vybraná možnost)
  • pokud máte z funkce Další funkce – Nastavení – záložka Obecné – vpravo označený check box Pamatovat si třídění tabulek, pracovní seznam se vám příště otevře tak, jak jste si ho setřídili nyní

Poznámka:

  • pokud potřebujete porovnat dva zaměstnance, otevírejte možnost: Zobrazit každého v samostatném okně
  • pokud porovnávat nepotřebujete, ale chcete si pouze ušetřit práci s otevíráním dalšího a dalšího zaměstnance, označte je a otevřete je jako Zobrazit ve společném okně a otevřou se vám všichni označení zaměstnanci vždy v jednom okně a překlikávat mezi nimi budete pomocí zobrazených šipek ve spodní části okna
  • otevírání zaměstnanců všeobecně (kmenová karta či časový fond) – jestli ve společném okně či v samostatném okně, si nastavíte v Další funkce – Nastavení – záložka Podokna
  • pozor na tlačítka: OK a POUŽÍT

OK znamená, že program práci uloží a zavře okno
POUŽÍT
znamená, že program uloží dosud provedenou práci, ale nezavře okno a můžete pracovat dál