Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Sestavy: Hlášení zaměstnavatele při ukončení pracovní neschopnosti (HZUPN)

Při skončení dočasné pracovní neschopnosti zaměstnavatel zasílá hlášení s údaji potřebnými pro výplatu poslední dávky nemocenského v tzn. Hlášení zaměstnavatele při ukončení pracovní neschopnosti, neboli HZUPN

  • HZUPN  najdete ve funkci Mzdy 2-3-11 Přehled e-neschopenek
  • označte si v tabulce v Přehledu e-neschopenek danou nemoc, otevřete detail přes tlačítko Detail – a vyplňte část Hlášení zaměstnavatele, viz obrázek:
  • nemusíte odesílat HZUPN za každého zaměstnance zvlášť. Pokud vyplníte část pro Hlášení zaměstnavatele v Detailu přehledu e-neschopenek a pak se vrátíte do Přehledu e-neschopenek, tak můžete označit zaměstnance, za které chcete odeslat HZUPN a poté kliknout na tlačítko Gen. HZUPN a můžete odeslat toto hlášení hromadně za všechny zaměstnance
  • několik možností odeslání:
  1. pokud máte nastavenou kartu Portál pro odesílání na SP (bližší informace zde), necháte hlášení rovnou odeslat (pokud kliknete na NE, nic se neodešle, ale vytvoří se komplet soubory do tisku a pracovního adresáře) a odešlete později – viz následující bod
  2. odeslat z programu můžete později, a to pomocí: Další funkce – Podání na portály veřejné správy – Podat podání – vybrat ze souboru (tedy z Pracovního adresáře) vytvořený XML soubor a odeslat
  3. dle zvyklostí přes portál SP, v pracovním adresáři najdete vygenerovaný XML soubor
  • při vytvoření se vygeneruje:
    • do tiskových zpráv: BZ483 Hlášení o ukončení prac. neschopnosti
    • do pracovního adresáře: XML soubor k odeslání na SP

Další informace na stránkách ČSSZ najdete zde.