Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Nastavení: Nový uživatel – nastavení autorizace na uživatele

Máte nového uživatele Nuggetu a potřebujete mu vytvořit účet pro přístup nebo potřebujete určit uživatelská práva na jednotlivé údaje v Nuggetu?

Nastavit uživatelská oprávnění můžete provézt pouze v Servisním programu. Do servisního programu mají přístup pouze vybraní uživatelé ve firmě/organizaci. Např. hlavní účetní, pracovníci IT oddělení či manažeři. Blíže o servisním programu zde.

Pokud máte několik knihoven a uživatele, který má přístup do všech těchto knihoven, musíte ho vytvořit v každé knihovně zvlášť.

Pro přidání uživatele a nastavení jeho práv je potřeba se přihlásit do Servisního programu.

Nastavení UŽIVATELE

Zavedení nového uživatele provedete v menu Uživatelé – Definice uživatelů, kde najdete již dříve uložené uživatele

  • a kliknutím na tlačítko Nový uživatel se vám otevře okno pro založení nového uživatele, kde zadáte:
    • Uživatel = přihlašovací jméno
    • Role = viz níže – můžete si nastavit dříve uloženou roli, která vám definuje uživatelská práva (nemusíte vyplňovat)
    • Email: zadejte e-mail, slouží např. k propojení na Active Directory (nemusíte vyplňovat)
    • Hesla:
      • Mzdy = heslo do Nuggetu (v případě specifických požadavků na heslo, je potřeba domluvit se s naším konzultantem IT, aby vám nastavil pravidla pro práci s hesly dle vašich požadavků)
      • Servis = heslo do servisního programu (ponechte 3 tečky, jak tam jsou, pokud uživatel nemá mít možnost vstupovat do servisního programu)
    • Absolutní autorizace
      1. pokud nebude mít uživatel žádná omezení – zaklikněte check box Na všechny položky menu – uložte tlačítkem OK a máte nastaveného uživatele
      2. pokud potřebujete určit pro uživatele jen konkrétní údaje, check box Na všechny položky menu nechte nezaškrtnutý a další položky (střediska, údaje a pozice) nastavte od 0-2 dle povolených práv – uložte tlačítkem OK a budete pokračovat dál (jediná výjimka je u pozice, kdy hodnota údaje musí být min. 1)
  • tlačítka v úvodním okně:

Oprava: pro aktualizaci již uloženého uživatel/role
Nový uživatel: pro založení nového uživatele
Nová role: pro založení nové role pro budoucí podrobnější nastavení
Kopie: pro zkopírování již založeného uživatele a otevření jako nového uživatele
Kopírovat jako roli: dříve uloženého uživatele můžete zkopírovat a vytvořit z něho konkrétní roli

Nastavení ROLE

  • v případě, že máte některé typy pozic, u kterých jsou odlišné požadavky na práci s Nuggetem, můžete si vydefinovat jednotlivé role, které pak jen danému uživateli přiřadíte a nemusíte poté každému uživateli zvlášť nastavovat jejich uživatelská práva v programu
  • když kliknete v Aktualizaci uživatelů na tlačítko Nová role, otevře se vám okno, do kterého zadáte název ROLE a buď zadáte absolutní autorizace (zakliknutím check boxu)
  • nebo rozkliknutím šipky u Údaje – prohlížení ne – vyberete jednu ze tří možností:
  • nastavení role je stejné jako nastavení pro uživatele, viz další odstavec

Nastavení AUTORIZACÍ pro ROLE/UŽIVATELE

  • máte již vytvořené uživatele, proto přejdete v servisním programu do sekce Autorizace a ve výběru si zvolíte, co potřebujete nastavit dle prvotního nastavení v Uživateli nebo v Roli

Názorné příklady u všech autorizací budu ukazovat na nastavení Role Adminky, ale úplně stejně budete nastavovat jakéhokoliv uživatele

Autorizace na uživatele

  • zaklikáme v Roli Adminka v Menu, co jí bude přístupné a co ne:
  • a dále určíme v Údajích, co přesně může daná role dělat: prohlížet ANO/NE, aktualizovat ANO

Autorizace na položky menu

Autorizace na střediska

  • můžete zpřístupnit dané roli/uživateli pouze konkrétní střediska:

Autorizace na údaje

  • zde si určíte konkrétní údaje, které daná role/uživatel může prohlížet či aktualizovat

Autorizace na pozice

  • pro určení konkrétního organizačního schématu

NÁZORNÉ PŘÍKLADY

1. uživatel s přístupem na všechna střediska, ale s omezenými viditelnými údaji na kmenové kartě zaměstnance

Provedeme příklad na uživateli se jménem TEST2, který bude mít přístup na všechna střediska, budeme ale vybírat jen jednotlivé údaje, které bude moci aktualizovat a vidět. Konkrétně bude moci tento uživatel vidět jméno, rodné číslo a adresu a bude moci aktualizovat zdravotní prohlídky. A bude moci vytvářet query a některé zprávy.

Nového uživatele zavedete a upravíte takto:

Po uložení nového uživatele přejděte do položky v menu Autorizace a konkrétně zvolte položku Autorizace na uživatele – v tabulce pak označte uživatele, kterého budete dále upravovat

Nejprve kliknete na tlačítko Menu, kde určíte, se kterým modulem bude moci uživatel pracovat a konkrétně se kterými položkami:

Uložíte tlačítkem OK a poté klikněte na tlačítko Údaje – otevře se okno Autorizace na uživatele – údaje, kde v pravé části obrazovky vyberte modul, který bude moci uživatel aktualizovat. V našem případě chceme nastavit, aby uživatel viděl jméno a rodné číslo a mohl aktualizovat zdravotní prohlídky:

Ukázka, jak vypadá Nugget po otevření omezeného profilu:

V tomto případě jsme změnili modul PERS na Prohlížení ano – nyní v levé části obrazovky rozklikneme strom s Pers a otevřeme jednotlivé položky a budeme rušit autorizaci údajů, které nechceme, aby uživatel mohl vidět/autorizovat

  1. v okně Základ – Základní údaje bude nastavení vypadat takto:
  2. v okně Zdravotní a důchodové údaje pak bude nastavení vypadat takto:

Ostatní položky musíte přepsat na Prohlížení ne, aby měl uživatel opravdu práva prohlížet pouze ty údaje, které chceme.

Vždy uložíte zadání tlačítkem OK.

Když nastavíte vše, jak potřebujete, opusťte servisní program a můžete si přes přihlášení daného uživatele zkontrolovat, co vidí a nevidí a co je schopný aktualizovat. V případě potřeby kdykoliv upravte dle výše uvedeného popisu.

V našem případě pak navigační strom s povolenými položkami vypadá takto:

Karta zaměstnance v modulu PERS po nastavení výše uvedených autorizací pak vypadá následovně – ukázka dvou karet:

Takto vypadají výše uvedené karty bez žádného omezení:

2. uživatel bez omezení údajů, ale omezený pouze na určitá střediska (závod)

Provedeme příklad na uživateli se jménem TEST3, který bude mít přístup pouze na jednotlivá střediska (dle číselníku závodů bude mít přístup pouze na Závod 2) a bude mít v rámci těchto středisek přístup ke všem údajům.

Nového uživatele zavedete a upravíte takto:

Po uložení nového uživatele máte dvě možnosti, jak zadat jednotlivá střediska na uživatele:

  1. přejděte do položky v menu Autorizace a konkrétně zvolte položku Autorizace na střediska:
  1. nebo přejděte do položky v menu Autorizace a konkrétně zvolte položku Autorizace na uživatele. kde nastavíte jednotlivá střediska:

A nyní se podíváme, co náš uživatel TEST3 může vidět – pouze svá střediska na závodu 1 a všechny zaměstnance na těchto střediscích. Zbytek bez omezení.