Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

E-Formuláře CZ: Potvrzení o zaplaceném pojistném na sociální a zdravotní pojištění

E-Formuláře jsou nadstavbový modul, který umožní připravit a rozeslat některé dokumenty zaměstnancům e-mailem nebo do HR Portálu. Podmínkou je, aby u každého zaměstnance byla v Nuggetu zapsána e-mailová adresa. Ať pro odeslání dokumentu nebo notifikace (v případě zaslání do HR Portálu).
Pro bližší informace kontaktujte naše obchodní oddělení zde.

1. ČÁST: ZAMĚSTNAVATEL

  • nastavení E-Formulářů provedete ve funkci Další funkce – Nastavení – Nastavení E-Formulářů
  • podrobnější informace k nastavení E-Formulářů zde

Vytvoření Potvrzení o zaplaceném pojistném

  • Potvrzení vytvoříte dvěma způsoby:
    1. ve funkci Mzdy 13-2-3 LZ415 Potvrzení o zaplaceném pojistném
    2. přes Pracovní seznam a záložku Zprávy

Vytvoření Potvrzení pomocí funkce Mzdy 13-2-3

  • při tvorbě dokumentu vybíráte konkrétního zaměstnance, pro kterého je třeba potvrzení vygenerovat
  • poté vybíráte rok potvrzení a jestli se má vygenerovat sestava pro zdravotní či sociální pojištění a označíte e-formulář
  • výběr potvrdíte tlačítkem OK a následně se:
    • do tiskových zpráv uloží dvě sestavy:
      • LZ415W Potvrzení o zaplaceném pojistném na sociální pojištění
      • LZ415V Potvrzení o zaplaceném pojistném na zdravotním pojištění
    • otevřou se dvě externí tabulky e-Formuláře pro odeslání dokumentu, pokud jste vybrali oba dokumenty (jak pro zdravotní, tak pro sociální pojištění)
      • v horní části okna vidíte, který formulář odesíláte
      • v této tabulce zkontrolujete příjemce (check box ve sloupci Posílat email) a emailové adresy. Správnost e-mailových adres vám kontroluje systém a pokud adresa chybí či je ve formátu e-mailu chyba, program vás upozorní v dolní části tabulky
  • když vše zkontrolujete a označíte všechny příjemce, kliknete na tlačítko  a program odešle dokument označeným příjemcům. Program odeslání potvrdí oznámením o úspěšnosti odeslaných emailů
  • pokud odesíláte e-Formulář do Portálu, email slouží pouze pro zaslání notifikace zaměstnancům, samotný e-Formulář se zašle přímo do Portálu daného zaměstnance

Vytvoření Potvrzení o zaplaceném pojištění pomocí Pracovního seznamu

  • Pracovní seznam najdete na panelu nástrojů hned jako první možnost pod tlačítkem Mzdy (pokud jste si nechali první řádek panelu nástrojů v defaultním nastavení)
  • v Pracovním seznamu si najdete a označíte zaměstnance, kterým chcete vytvořit daný dokument (např. přes filtr), kliknete na tlačítko Zprávy a vyberete LZ515 Potvrzení pojistném
  • blíže k práci s pracovním seznamem zde
  • v případě, kdy označíte v pracovním seznamu více zaměstnanců, program vás vybídne následujícím oknem, zdali chcete generovat všem stejné dokumenty nebo pro každého rozdílné (tzn. např. pro zaměstnance A potřebujete pouze sociální pojištění, pro zaměstnance B zdravotní pojištění a pro zaměstnance C obě pojištění)
  • v případě výběru rozdílných hodnot, se vám otevřou jednotlivá okna a ty postupně budete potvrzovat
  • po potvrzení všech oken se vám otevřou daná okna pro odeslání e-formuláře. Každé potvrzení znamená jedno okno. Tzn. pokud máte 5 oken pro potvrzení, otevře se vám také postupně pět oken pro odeslání dokumentu

Archivace odeslaných souborů

  • podle zadané cesty v nastavení, ale v defaultu se souboru ukládají do složky PDF
  • např. cesta: x:\Nuggetsw\PDF\E-zaplacene_pojistne\MZDYxxx

2. ČÁST: ZAMĚSTNANEC

  • Do e-mailu zaměstnance(ů) přijde zpráva, která bude obsahovat dané dokumenty
  • Zaměstnanec si dle libosti dokument uloží do svého PC/NTB či vytiskne