Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Popis procesu práce s dávkami nemocenského pojištění od 1. 1. 2025 a řešení v Nugget SW

Náš mzdový systém Nugget SW bude maximálně nápomocný reagovat na změny zákona, tak, aby práce MÚ byla co nejjednodušší. Formuláře pro elektronickou komunikaci budou součástí našeho mzdového programu a pomůžeme Vám také s orientací v nových technických změnách.

Bez podpory nebudete ani pokud si zaměstnanec vyžádá papírové podání – Nugget SW umožní snadné zadání dat i z papírových dokumentů. Jsme tu pro Vás, abychom Vám ulehčili přechod na nové postupy a zajistili, že vše bude fungovat hladce a bez komplikací.

Komunikace zaměstnanec – zaměstnavatel

  • Zaměstnanec vyplní formulář žádosti o dávku. Prázdné formuláře budou k dispozici v Nugget SW. Samozřejmě si je můžete umístit na libovolné zaměstnancům dostupné místo.
  • Vyplněný formulář zaměstnanec zašle prokazatelným způsobem mzdové účetní (např. emailem). Mzdová účetní má povinnost tuto žádost archivovat.
  • Mzdová účetní naimportuje formulář do programu.

Vzor formuláře pro doplnění údajů k žádosti o OČR

Komunikace zaměstnavatel – ČSSZ

Mzdová účetní si ověří úplnost dat a NEMPRI25 odešle na ČSSZ obdobným způsobem, jakým dosud odesílala NEMPRI. Jednotlivé NEMPRI25 budou v Nuggetu upraveny dle platné legislativy pro všechny druhy dávek.

Archivace

Veškerá komunikace mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem musí být archivována.
Pokud máte zakoupený modul Archiv dokumentů, bude možné formulář žádosti při importu automaticky nahrávat do archivu dokumentů.

HR Portál

Pro klienty, kteří využívají náš HR Portál, bude celý proces možno realizovat i prostřednictvím Portálu.

Změny v e-neschopence

Současné elektronické podání NEMPRI, které vytvoří zaměstnavatel na základě sdělení zaměstnance jako XML soubor, který následně odešle na ČSSZ přes ePodání nebo datovou schránkou, bude zachováno, rozšíření NEMPRI se týká dalších dávek.

Změnou týkající se e-neschopenky je, že pokud pojištěnec sdělí kontaktní údaje, telefonní číslo a e-mail, bude mu zaslán identifikátor formou SMS či emailu.

  1. Zaměstnanec i mzdová účetní mohou pomocí tohoto identifikátoru na dávku nahlížet, pokud zadají i druhý identifikátor např. RČ.
  2. Mzdová účetní doplní potřebné a vyžadované informace a odešle je na ČSSZ (NEMPRI25).
  3. ČSSZ si „spojí“ informace od lékaře a mzdové účetní a dávku zpracuje.

Předání v papírové formě bude i nadále možné, nebude však preferované.

Co bude prakticky řešit mzdová účetní

  • Distribuce předepsaného formuláře žádosti o dávku zaměstnanci. Tento bude pro všechny druhy dávek připraven v programu.
  • Import doplněného formuláře. Menu M.2.3.12. Přehled žádostí o dávku.
  • Kontrola dodaných informací. Opět Menu M.2.3.12.
  • Odeslání NEMPRI25 přímo z Menu M.2.3.12.
  • Archivace dokumentů. Zákazníci, kteří mají Archiv dokumentů ho budou moci použít i na tyto účely.