Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Napojení na ÚP: Hlášení cizinců na ÚP – přímá integrace

Napojení na Úřad práce je doplňkovým modulem a pokud budete mít o tento modul zájem, neváhejte nás kontaktovat, rádi vám vyhotovíme nabídku.

Napojení na Úřad práce zajistí odeslání na Úřad práce potřebný XML soubor, a to pomocí API MPSV nebo datovou schránkou. Způsob odeslání je odvislé od vašeho uživatelského nastavení.

Generování Informační karty / Sdělení v Nuggetu

Informační kartu či Sdělení v podobě XML vytvoříte dvěma způsoby:

  1. Pro zaměstnance v zadaném období
    • pomocí funkce Pers 4-6 „Hlášení cizinců na ÚP“ (do verze č. 18 ve funkci Pers 2-8-2 „PZ270 – Nástupy a ukončení PP pro ÚP“)
  2. Pro konkrétního zaměstnance
    • na kartě zaměstnance v Personalistice (funkce 1-1), záložka „Cizina“, kde je tlačítko .

Po spuštění funkce budete vyzváni k výběru období nástupu / výstupu. Změny ve vygenerování osob jsou podobné jako při přihlašování na sociální a zdravotní pojišťovnu. Změny se zobrazí podle posledního vygenerování.

Po potvrzením tlačítkem OK se vygeneruje potřebný XML soubor do „Pracovního adresáře“ (Infokarta, Sdělení – v případě povolení k pobytu):

  1. Infokarta, která se bude jmenovat: „INFOKARTA_os.č._jméno_datum“.xml.
    • Informační karta pro občana EU/EHP a Švýcarska nebo jeho rodinného příslušníka, nebo cizince, který nepotřebuje pracovní oprávnění (např. občana Ukrajiny s udělenou dočasnou ochranou).
  2. Sdělení, které se bude jmenovat: „SDELENI_os.č._jméno_datum“.xml.
    • Sdělení pro cizince – držitele pracovního oprávnění (povolení k zaměstnání, zaměstnanecká karta, modrá karta, karta vnitropodnikově převedeného zaměstnance).

Obecné nastavení odesílání na Úřad práce

Nastavení odesílání na Úřad práce je uživatelské, a to ve funkci: „Další funkce“ – „Nastavení“ – záložka „E-podání“ – sekce „Úřad práce„, kde:

  • označte údaj „Odesílat e-podání na ÚP„,
  • vyberte jednu z nabízených možností:
    1. API
      • V tomto výběru je potřeba vyplnit pouze aktivní Podpisový certifikát daného uživatele.
    2. ISDS (vyžaduje datovou schránku)
      • Vyplňte Login a Heslo do datové schránky.

Samotný API klíč je zapsán napevno v kódu programu.

Vytvoření XML souboru

Pomocí funkce Pers 2-8-2 „PZ270 nástupy a ukončení PP pro ÚP“ zobrazíte tabulku s informacemi, kteří zaměstnanci se nahlašují. V tabulce také naleznete některé důležité údaje pro kontrolu.

Postup:

1. Spuštění funkce a zobrazení tabulky

Po spuštění funkce Pers 2-8-2 budete vyzvání k určení období.

Po potvrzení tlačítkem „OK“ se zobrazí tabulka s některými údaji ke kontrole.

2. Zobrazování údajů v tabulce

V tabulce se zobrazí pouze zaměstnanci, kteří se aktuálně musí zpracovat. A to buď odesláním Sdělením nebo odesláním Informační karty. Znamená to, že v případě, kdy vygenerujete XML soubor tlačítkem „Generovat“ nebo tlačítkem „Generovat a odeslat“, opětovné otevření tabulky vám tyto vygenerované zaměstnance již nezobrazí.

3. Vygenerování XML souboru

Tlačítko „Generovat“ vygeneruje pro označené zaměstnance XML soubor do pracovního adresáře. A to buď SDĚLENÍ nebo INFOKARTU. Z pracovního adresáře si ho sami odešlete pomocí datové schránky. Budete informování o vygenerování.

Tlačítko „Generovat a odeslat“ vygeneruje pro označené zaměstnance XML soubory do pracovního adresáře. A to buď SDĚLENÍ nebo INFOKARTU. A zároveň se vás program zeptá, zdali chcete odeslat Hlášení na ÚP. A to podle vašeho nastavení (buď přes API MPSV nebo datovou schránkou).

  • Zároveň tato funkce ověřuje správnost a kompletnost odesílaných dat na základě XSD souboru obdrženého od Úřadu práce. Výsledky kontroly XML souborů se v případě chyby zapíší do TXT souboru v pracovním adresáři, který se automaticky otevře.
  • Příklad TXT souboru s chybami:

Tlačítko „Validátor“ umožňuje zkontrolovat i dříve vygenerované uložené XML soubory.

  • Chceme poukázat na fakt, že validace proti XSD je standardní mechanizmus daný normou a tudíž nemáme žádnou kontrolu nad přesnou podobou chybových hlášek, které to vrací. V důsledku toho jsou tyto chybové hlášky poněkud techničtějšího
    charakteru.

4. Evidence odeslaných hlášení

Odeslaná hlášení jsou evidována ve funkci „Další funkce – „Podání na portály veřejné správy“ – „Přehled“. Tedy na stejné místo, kam se generují podání na ČSSZ a zdravotní pojišťovny.