Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Už je čas učinit prohlášení o dani

Již začátkem ledna mohou personalisté či mzdové účetní upozornit zaměstnance, že pokud budou chtít uplatňovat slevy na dani a daňové zvýhodnění i letos, musí učinit/podepsat Prohlášení poplatníka o dani z příjmu.

Ačkoli oficiálně je nejzazším termínem pro učinění prohlášení 15. únor, doporučujeme jeho faktické získání do prvního zpracování výplat (tj. za leden). Platný vzor prohlášení naleznete na stránkách finanční správy.

Bez „učiněného prohlášení“ totiž nelze uplatnit slevu na poplatníka (samotného zaměstnance) či na jeho invaliditu, případně daňové zvýhodnění na děti poplatníka/zaměstnance. Návod, jak prohlášení vyplnit naleznete ZDE.

Prohlášení elektronicky

Od roku 2018 lze učinit prohlášení také elektronicky. Organizace, které mají zaměstnanecký portál, již tuto možnost hojně využívají (při naplnění litery zákona), neboť významně odpadá ta „protivná“ administrativa spojená s papírovým prohlášením, kvůli kterému museli zaměstnanci fyzicky podepsat růžový papír.

Pokud patříte k organizacím, které ještě stále papírují, dovolujeme si vám doporučit například aplikaci Payminator, která šetří čas i peníze spojené se správou daňových slev.