Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Zářijové Nuggetoviny 2023

Vážení obchodní přátelé, milí klienti, 

máme tu září a s ním i další vydání našich Nuggetovin. Jako vždy jsme pro Vás připravili shrnutí novinek a zajímavostí týkajících se (nejen) našeho mzdového a personálního programu Nugget. Na začátek Vám představíme náš nový ticketovací systém, ze kterého máme velkou radost! Dále jsme pro Vás shrnuli legislativní novinky ohledně novely Zákoníku práce. 
I my pro Vás chystáme změny, a to nové grafické zobrazení. Přicházíme s první ochutnávkou 😊! Těšíme se na Vaše dojmy.  
12. října v Ostravě proběhne největší HR akce u nás, které se budeme účastnit. Přijďte se na nás podívat, rádi se tam s Vámi uvidíme.  
Dále se dočtete o nových školeních, nabídce pracovněprávního poradenství a také o tom, jak je to s pravidelným statistickým šetřením.  

Jako vždy uvítáme doplňující dotazy k jednotlivým tématům a samozřejmě i případné nápady a podněty pro další vydání našeho newsletteru. 

Se srdečným pozdravem, 
Tým Nugget SW 


Představení nového ticketovacího systému

S naším novým systémem evidence dotazů zákazníků již nemusíte čekat na drátě až na vás přijde řada!  

Na základě Vaší zpětné vazby přicházíme s novým systémem evidence dotazů. Nyní každý dotaz zaznamenáme a přiřadíme tomu správnému odborníkovi. Některé problémy řeší naše konzultantky, zatímco jiné rovnou vývojáři. Důvodem implementace ticketovacího systému je zpřehlednění postupu řešení jakéhokoli problému pro obě zúčastněné strany.  Proto Vás žádáme, abyste nám své dotazy zasílali především prostřednictvím emailu směřovaného na hotline@nuggetsw.cz či hotline@nuggetsw.sk.  Prosím nesměřujte tedy své dotazy konkrétním konzultantům či programátorům.

Popište prosím Váš požadavek co nejdetailněji a uveďte, co se stalo a při jaké činnosti. Pokud máte možnost, přiložte prosím i printscreeny, abychom lépe porozuměli situaci. Struktura emailu by mohla vypadat takto: 

  1. Označte problém – krátký nadpis, např. „časový fond – oprava nemoci“, „údaj na kartě zaměstnance“, „ELDP“, „sestava“ apod.
  2. Popište problém – co se stalo a kde se to stalo – např. přišla PN s datem začátku xx a pak přišla oprava s jiným datem začátku xx; nebo: nejde mi uložit karta zaměstnance, hlásí mi to při uložení to a to…
  3. Výstřižek – obrázek: u opravy PN: potřeba dodat obrázek časového fondu (okna datumů) předchozího měsíce a současného měsíce; u karty zam-ce: printscreen hlášky, apod.

Díky zaslání dotazu přes ticketovací systém máme možnost Váš dotaz v klidu posoudit a přiřadit osobě, která Vám nejlépe pomůže. Tímto způsobem se vyhneme zbytečnému zmatení, které může vzniknout při telefonickém kontaktu, a zajistíme, že žádné dotazy či informace nezůstanou nepřehlédnuté. Následně Vám odpovíme přesně dle Vaší potřeby.  

V případě, že přece jenom potřebujete telefonní konzultaci, napište prosím v závěru ať se Vám ozveme a my tak rádi učiníme.  


Chystané legislativní změny

V neděli 17. září prezident republiky Petr Pavel podepsal novelu Zákoníku práce, která přináší do českého pracovního práva mnoho zásadních změn. Největší změnou jsou novinky spojené se zaměstnáváním tzv. dohodářů ať už na DPP nebo DPČ. Ti mají nově nárok na dovolenou, možnost si požádat o pracovní poměr a musí mít rozvrženou pracovní dobu. Dále se zjednoduší doručování a digitalizuje se pracovněprávní dokumentace.  Některé změny budou platit již od 1.10.2023, jiné od 1.1.2024. 

Zde se můžete podívat na některé oblasti novely podrobněji.

Další změny se týkají úsporných opatření na podporu ozdravení veřejných financí, neboli konsolidačního balíčku, které by měly platit od ledna 2024. Finální podoba je stále v jednání, ale pokud vstoupí v platnost, dotkne se zaměstnavatelů i zaměstnanců.  

Ve hře je zvýšení nemocenského pojištění pro zaměstnance, zvýšení daně z příjmu u zaměstnanců s vyššími příjmy, změna v oblasti daňových slev a v neposlední řadě změny týkající se zaměstnaneckých benefitů.   

Podrobný výpis naleznete zde


Pracovněprávní poradenství 

Nemáte ve Vaší společnosti právníky, kteří se specializují na pracovněprávní problematiku, jsou Vaši právníci příliš zaneprázdnění nebo „jen“ potřebujete odbornou konzultaci v nějaké konkrétní záležitosti např. v souvislosti s novými legislativními změnami? 

Ať už se jedná o pravidelnou přípravu či úpravu dokumentů pro zaměstnance tak, aby odpovídaly legislativním požadavkům i nárokům korporací, nebo jednorázovou záležitost například v podobě sporu s bývalým zaměstnancem, máme pro Vás řešení! 

Pracovněprávní poradenství


Jak bude vypadat Nugget v roce 2024? 

S novým rokem vždy přichází něco nového! I my pro Vás něco chystáme. Postupně Vám nabídneme možnost nového grafického zobrazení, které Vám ještě více zpříjemní a usnadní práci s Nuggetem. Můžete být bez obav, systém jako takový se nemění 😊. 

OCHUTNÁVKA TADY

Budeme rádi za zpětnou vazbu, jak se Vám nové grafické zobrazení líbí a co byste ještě vylepšili… 

Těšíme se na Vaše návrhy! 


Nugget SW na HRku 2023

Již za pár dní, 12. října, se v Ostravě uskuteční festival HR řešení s reálnými „případovkami“ z personalistiky a employer brandingu a my budeme u toho! Tzv. „HRko“ je veletrh zaměřený na to, jak zlepšovat život lidí ve firmách. Náš obchodní ředitel Jiří Šrámek zde bude mít přednášku na téma: „Praktická digitalizace v akci“.   

Pokud Vám to čas dovolí, přijďte se podívat a načerpat inspiraci! A když už na veletrhu budete, stavte se za námi u našeho stánku – probrat novinky či dát si s námi kávu. Rádi Vás uvidíme. 


Webináře a školení pro Vás

Na 2. pololetí roku 2023 jsme pro Vás připravili celou řadu webinářů a školení: 

TERMÍNY ŠKOLENÍ 

Webináře pro Vás pořádáme za výhodnou cenu, nebo zcela zdarma. 

Nenašli jste webinář, který hledáte? Potřebujete individuální školení „na míru“? Napište či zavolejte nám, rádi je pro Vás uspořádáme, a to v libovolné formě – osobně v naší školicí místnosti či v sídle Vaší společnosti, nebo také on-line. 


Trexima neboli ISPV – Informační systém o průměrném výdělku 

Tzv. Trexima je pravidelné statistické šetření, které je vyhlášeno Českým statistickým úřadem a je vždy adresováno konkrétní společnosti. Společnosti, u kterých proběhne šetření, jsou o tom dopředu informovány dopisem a zároveň seznámeny s postupem. Není možné tuto výzvu odmítnout.

Podklady pro statistické šetření ISPV si v Nuggetu vygenerujete doslova na jeden klik.
Vygenerované soubory si následně můžete nechat zkontrolovat pomocí Internetového pořizovacího programu IPOP, kde budete upozorněni, zda je vyplněné šetření bez závad nebo Vás kontroly upozorní na chyby a navedou na jejich odstranění. 
Pokud chyby odstraníte přímo v programu IPOP, můžete skrz něj poté vyplněné statistické šetření přímo odeslat ke zpracování.
Následně si opravíte potřebné údaje v Nuggetu, aby byly pro další šetření v pořádku.

Druhou možností je údaje opravit v Nuggetu, vygenerovat sestavu znovu a znovu nechat zkontrolovat přes IPOP a skrz něj odeslat. Tím máte jistotu, že jsou údaje ihned v pořádku. 

Více se o ISPV dozvíte na stránkách.

Jak na ISPV v Nuggetu se dozvíte v návodu.